Otsing sellest blogist

laupäev, 9. märts 2019

Mailis Repsi kuus last

Oli siis nüüd vaja Mailis Repsi mehel endale armuke soetada? Istusime koos, ajasime mõnusalt juttu, ja seda seni, kuni sõbranna luges uudist Repside lahutuse kohta.

Teadaolevalt on Mailisel kuus last, mehe kohta nii täpsed andmed puuduvad, jätame tema kõrvale. No ja siis, Mailise olukorda analüüsides, suutis minu veidi napsune aju konstrueerida seose Mailise laste ja minu tädi kunagi ammu lausutud arvamuse vahel: "Iga naine peaks soetama vaid nii palju lapsi, kui ta üksi üles kasvatada suudab!" See lause jäi mulle meelde ja ka puudutas mind - olgu sul kuitahes õnnelik abielu, pead sa arvestama sellega, et ühel hetkel võid olla lastega üksi. Tädist rääkides tuleb mainida, et ta kasvatas oma lapsed koos mehega üles ja elavad õnnelikult edasi, nagu muinasjuttudes tavaliselt lood  ikka lõpevad.

Ühel hetkel käisin välja teise mõtte - naised otsustavad, kas ja kui palju lapsi saab mehel olema. Ja sellest mõttest, mis ei ole minu välja mõeldud aga mida ma toetan, saigi alguse Suur Pahandus.

Ma olen ikka veel arvamusel, et kui naised ei võtaks oma sisimas vastu otsust - jah, see mees sobib minu lastele isaks, ja - jah, ma säilitan selle raseduse, siis ei pruugiks mehed üldse isaks saada. Ma olen nõus, et laste saamine ei ole ühe inimese otsus, vaid tuleks omavahel läbi arutada. Ideaalis. Tegelikkuses on see siiski naise otsus, seda enam kui tegemist ei ole mõlema poolt kauaoodatud järeltulijaga vaid pigem, ütleme, "apsuga".

Mul on kahju sellest, et leidub mehi, kes ei oska hinnata seda, et kuskil on üks naine, kes on otsustanud neile lapse sünnitada. Mitte kahju sellest, et nad ei toeta lapse ema, oh ei, vaid hoopis kahju sellest, et nad jätavad ennast täiesti vabatahtlikult sellisest imelisest kogemusest ilma.

Kas Mailis Reps oleks soetanud endale kuus last, kui ta oleks teadnud, et jääb nendega üksi? Võimalik, et ta oleks siis piirdnud vaid kolmega? Kes teab? Meie ei ole aga peale seda õhtut omavahel sõnagi vahetanud. Pagan võtaks seda Mailis Repsi ja tema kuute last!




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar